Selamat Hari Ibu!!

Assalamualaikum...
Hye to all!!
Saya, Amimah Hasniyah binti Md. Yusof ingin mengucapkan Selamat Hari Ibu kepada mak saya, Puan Ramlah binti Hj. Ishak...
This is the pic of my mom....



(p/s : yang baby tu anak saudara saya, bukan saya... ahem...ahem)
Terima kasih kepada mak yang telah mengandungkan Mim selama 9 bulan...
Jaga sampai besaq...
Hayun ndui (buaian) time kecik2 dulu...
Bagi minum susu yummy...yummy...
Hantaq gi tadika tiap-tiap hari...
Mandikan time kecik2 sebelum pi sekolah...
Jahit semua baju Mim...
Hantaq Mim pi sekolah...
Bagi semangat and motivation untuk berjaya
Teman Mim tidoq tiap-tap malam (manja!)
Masak untuk satu family...
Banyak lagilah... kalau nak senarai, 5 hari 5 malam pun belum cukup

Mim nak mintak maaf dengan mak sebab :
1) Selalu bagi mak risau...
2) Asyik nangis ja... (cengeng)
3) Tak berapa pandai nak jaga diri sendiri...
4) Sangat malas
5) Selalu degil + ketegaq...

Mim mintak maaf tau mak...
Mim akan usahakan yang terbaik dan jadi kebanggaan family!!
Insya-ALLAH!!

Sesungguhny, tak ada kejayaan yang lebih baik bagi seorang ibu melainkan kejayaan anak-anaknya...
Aku sangat bersyukur sebab ak aku sangat sayang aku...
Semua orang sayang aku...
Family comes first...

Sepatutnya kau tulis cerpen, tapi tak berkesempatan pulak...
Sebab esok dah nak exam...
Next time okay...
Sempena Hari Bapa,
Insya-ALLAH....

Apa-apa pun saya juga ingin mengucapkan Selamat Hari Ibu kepada Kakak saya. Puan Anis Tasnim bt Md Yusof,
Kakak-kakak ipar saya,
Hanita Hashim dan Izawati Wook...
Jasa ibu tak akan dapat ditukar ganti, wahai anak...

Selamat Hari Ibu kepada semua wanita bergelar ibu!
Jasa kalian akan sentiasa dikenang sehingga ke hujung nyawa...

Buatmu Ibu

Ibu bergenang air mataku
Terbayang wajahmu yang redup sayu
Kudusnya kasih yang engkau hamparkan
Bagaikan laut yang tak bertepian

Biarpun kepahitan telah engkau rasakan
Tak pula kau merasa jemu
Mengasuh dan mendidik kami semua anakmu
Dari kecil hingga dewasa

Hidupmu kau korbankan
Biarpun dirimu yang telah terkorban
Tak dapat kubalasi akan semua ini
Semoga Tuhan memberkati kehidupanmu ibu

Ibu kau ampunilah dosaku
Andainya pernah menghiris hatimu
Restumu yang amatlah aku harapkan
Kerana disitu letak syurgaku

Tabahnya melayani kenakalan anakmu
Mengajarku erti kesabaran
Kau bagai pelita di kala aku kegelapan
Menyuluh jalan kehidupan

Kasihanilah Tuhan ibu yang telah melahirkan diriku
Bagaikan kasih ibu sewaktu kecilku
Moga bahgia ibu di dunia dan di akhirat sana...

Kasih sayangmu sungguh bernilai
Itulah harta yang engkau berikan
Ibu... dengarlah rintih hatiku untukmu ibu
So, saya mewakili diri sendiri ingin mengucapkan Selamat Hari Ibu kepada mak saya buat kesekian kalinya....
Mim saaaaaaaaaayaaaaaaaang mak!!
MMMMMuuuuuuuahhhhh!!!
Biar dunia tahu saya sayang sangat dengan mak saya!!
Sekian...
Wassaam....

Comments